PRAKTYCZNY KURS ONLINE

Akademia Analityki Produktowej

Naucz się wykorzystywać metryki, frameworki i narzędzia analityki produktowej do podejmowania lepszych decyzji i tworzenia doskonałych produktów 📈

📅 Sprzedaż kursu jest otwarta do 27 maja 2025, do 21:00.

…lub odbierz 5 bezpłatnych lekcji wprost z programu AAP!

WIEDZA

Kilkadziesiąt lekcji i case studies online przygotowanych przez ekspertów analityki produktowej.

PRAKTYKA

Ucz się przez działanie dzięki ćwiczeniom w Mixpanelu na konkretnych danych.

SPOŁECZNOŚĆ

Dostęp do mentorów i kontakt z innymi uczestnikami w dedykowanym kampusie Product Academy.

Intuicja vs. Dane: jak podejmujesz decyzje produktowe?

Problem

Jak mamy zmierzyć sukces naszego produktu i wprowadzonych zmian? Czy ta nowa funkcja w ogóle miała sens i powinniśmy dalej ja rozwijać? Na czym teraz się skupić?

Cieżko jest podejmować trafne produktowe decyzje, jeśli robimy to tylko na bazie przeczuć i intuicji. Ty trudniej jest do nich przekonywać potem zespół/interesariuszy,

Nasze podejście

Przestań zgadywać. Podczas Akademi Analityki Produktowej chcemy wyposażyć Cię w umiejętności i narzędzia, które pomocą Ci podejmować świadome decyzje produktowe.

Zacznij używać danych, by zrozumieć swoich użytkowników i z pełnym przekonaniem kierować rozwojem swojego produktu.

Co się zmieni po kursie?

1️⃣ Poznasz metryki, które warto śledzić w produkcie

Dowiesz się jakie metryki warto śledzić w produkcie, dlaczego i na jakim poziomie zarządzania. Poznasz najważniejsze metryki produktowe.

2️⃣ Zaplanujesz KPI i ich śledzenie w produkcie

Zaplanujesz najważniejsze KPI w swoim produkcie, dzięki planowi analitycznemu nauczysz się je śledzić w narzędziu.

3️⃣ Możesz analizować zachowania użytkowników

Zaczynasz stosować segmentację, analizę retencji i badanie ścieżki użytkownika przy podejmowaniu decyzji produktowych.

4️⃣ Zaczniesz prowadzić ewaluację nowych ficzerów

Masz konkretny framework, który umożliwia Ci ewaluację nowo tworzonych ficzerów lub zmian w produkcie.

5️⃣ Zastosujesz najważniejsze freamworki

Poznasz i zastosujesz najważniejsze frameworki analityki produktowej m.in. North Star Framework, TARS, Aha moment.

6️⃣ Zaczniesz wychodzić z analityką produktową poza zespół

Nauczysz się jak wdrażać, komunikować i promować analitykę w kontekście całej organizacji.

Dla kogo jest ten kurs?

✔️ Product Ownerów i Product Managerów, którzy dotychczas nie pracowali z narzędziami analitycznymi, chcących ugruntować swoją wiedzę w temacie pracy z metrykami i analityką produktową.

✔️ Członków zespołów produktowych (PM, analityk, UX, Dev), którzy chcą rozwijać się w kierunku opomiarowania produktu i wyciągania wniosków na podstawie danych.

✔️ Analityków danych bez doświadczenia w pracy blisko produktu, czy jako część zespołu produktowego. Szkolenie da Ci perspektywę jakich informacji poszukują produktowcy oraz jak możesz ułożyć z nimi współpracę, aby była efektywna.

✔️ Mających doświadczenie w produktach cyfrowych, ale chcących rozpocząć przygodę z analityką produktową.

Program NIE jest przeznaczony dla:

✖️ Doświadczonych analityków produktowych, którzy na codzień pracują z analityką produktową (i wiedzą, że robią je dobrze)

✖️ Product managerów, którzy mają już upodządkowany team metryk w swoim produkcie. Szkolenie skierowane jest do osób, które mają podstawowe doświadczenie w tym obszarze (lub nie mają go wcale)

Topowe zespoły używają Mixpanela. To w nim będziemy się uczyć praktyki.

To nie jest kurs „korzystania z narzędzia”, ale zrozumienie analityki produktowej przychodzi wraz z praktycznym działaniem z danymi.

Właśnie dlatego nasz kurs oparty jest o aktywną pracę w Mixpanelu, topowym narzędziu używanym przez najlepsze zespoły produktowe do analizy zachowań użytkowników.

  • ✅ Dzięki Mixpanelowi mamy dostęp do przykładowych danych różnych aplikacji, dzięki którym będziesz mógł/mogła ćwiczyć poznawane koncepcje analityczne w realnym środowisku.

  • ✅ Pozwoli Ci natychmiast zastosować wiedzę teoretyczną w praktyce - wszystko na żywych przykładach w Mixpanelu.

Najlepsze narzędzia do analityki produktowej działają na podobnych zasadach, dlatego poznane koncepcje na przykładzie Mixpanela, łatwo przeniesiesz do narzędzi typu Amplitude, czy PostHog.

Jak wygląda nauka?

Ucz się się przez praktyczne ćwiczenia, a nie tylko słuchanie.

📕 Naucz się

50+ Lekcji Online

W ramach każdego modułu otrzymasz dostęp do lekcji online.

Nauczysz się najważniejszych narzędzi, koncepcji i frameworków. Zakres ułożony jest tak, by odwzorowywał realne wyzwania i problemy z którymi zmierzysz się w swojej produktowej pracy.

🛠️ Zobacz w praktyce

15+ Case Studies

Poznasz realne zastosowania, przykłady i case study praktyków wykorzystujących na codzień analitykę produktową. Zobaczysz jak w praktyce robią to inni.

🧑‍💻 Przećwicz

Praktyczne zadania

W każdym module przygotowaliśmy dla Ciebie dodatkowe większe indywidualne zadanie, które podsumowuje cały moduł i pozwala wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.

Mniejsze zadania znajdziesz także w poszczególnych lekcjach.

⚡️ Wdrażaj

Szablony i materiały

Lekcje uzupełniliśmy o przydatne szablony i narzędzia, które pomogą Ci wykorzystać wiedzę w praktyce.

Wszystkie materiały zostają z Tobą na 12 miesięcy po zakończeniu Akademii - możesz do nich wracać, gdy zaczniesz je wdrażać w swojej pracy.

💬 Otrzymaj wsparcie

Społeczność Product Academy

Przez cały czas wspieramy się nawzajem w kampusie Product Academy. Masz dostęp do zadawania pytań pod lekcjami i wspólnego “forum” z autorami kursu i innymi uczestnikami.

Dzięki społeczności nawiążesz relacje z najlepszymi talentami product managementu, mierzącymi się z podobnymi wyzwaniami.

Program Kursu

Podczas Akademii czekają na Ciebie 4 wypełnione wiedzą moduły tematyczna:

1️⃣ Wprowadzenie do analityki produktowej

Moduł pomoże Ci zrozumieć fundamenty analityki produktowej, jej wykorzystania w cyklu pracy nad produktem oraz poznać podstawy narzędzia Mixpanel.

  • Po co jest analityka produktowa i dlaczego warto z niej korzystać – jak nie wpaść w pułapkę deklaracji?

  • Na jakich poziomach pracy produktowej wykorzystujemy analitykę produktową

  • Dobre wskaźniki: Lagging vs leading indicator

  • Podstawowe pojęcia i metryki produktowe – north star, lejki konwersji, najważniejsze metryki w różnych modelach biznesowych

  • Podstawy trackingu

  • Podstawy narzędzia Mixpanel

2️⃣ Plan analityczny – od celu po analizę wyników

W tym module nauczysz się tworzyć i wdrażać plan analityczny – przejście od celu biznesowego, przez definiowanie hipotez, następnie eventów do mierzenia, po analizę wyników w Mixpanelu. Będziesz wykorzystywać analitykę produktową do podejmowania lepszych decyzji produktowych.

  • Tworzenie planu analitycznego

  • Stawianie hipotez produktowych

  • Dobieramy eventów analitycznych do mierzenia

  • Tworzenie raportów analitycznych w Mixpanelu: Insight, Flow, Retention, Funnel

  • Wybór metryk do raportów

3️⃣ Koncepcje i frameworki analityczne w praktyce

W tym module poznasz i nauczysz się wykorzystywać w praktyce popularne koncepcje i frameworki z analityki produktowej.

  • Aha Moment – analiza ilościowa i jakościowa w zdefiniowania momentu AHA

  • Segmenty i kohorty

  • Framework TARS – analiza aktywacji, retencji i satysfakcji użytkowników

  • Poprawne odczytywanie danych, pułapki w wyciąganiu wniosków

4️⃣ Analityka w Twojej organizacji

W ostatnim module skupimy się na szerszym wykorzystaniu i wdrożeniu analityki produktowej w kontekście całej organizacji. Dowiesz się jak wprowadzać analitykę produktową w cykl pracy firmy, jak komunikować jej efekty i co robić, gdy sama analityka produktowa to za mało (łączenie analityki produktowej z innymi danymi w firmie).

  • Jak wprowadzić analitykę w pełen cykl pracy produktowej

  • Komunikowanie analityki w organizacji

  • Tworzenie współdzielonych dashboardów

  • Współpraca z analitykami danych

  • Analiza “surowych danych” – Excel/Google Sheets, podstawy SQL

Akademię przygotowali

Olga Springer

Senior Product Manager w Atlassian

PM z dużym doświadczeniem startupowym i korporacyjnym – wprowadzała na rynek zarówno produkty B2C, jak i B2B Enterprise. Budowała produkty m. in. dla firmy AirHelp oraz SentiOne. Aktualnie rozwija globalny produktu – Jirę, jako Senior Product Manager w Atlassian.

Łukasz Podgajny

Head of Product w Scanye

Product Manager z dużym doświadczeniem w analityce danych, wprowadzał od postaw analitykę produktową w Scanye. Aktualnie Head of Product, odpowiedzialny za zbieranie danych i działanie na ich podstawie w celu poprawy retencji i sprzedaży produktu.

Tomek Tomaszewski

Head of Product w Product Academy

Ostatnie 5 lat jako Head of Product w SentiOne, wcześniej PM/PO w różnych organizacjach. Specjalizuje się w product discovery nowych produktów, evidence based product management i budowaniu zespołów produktowych. Aktualnie jako Head Produktu i przedsiębiorca tworzy szkołę produktową Product Academy.

Dodatkowo otrzymasz…

  • Certyfikat ukończenia programu: Certified Professional Product Analyst.

  • Dostęp do wszystkich materiałów z kursu na 12 miesięcy - możesz do nich wrócić i wykorzystywać w codziennej pracy po zakończeniu nauki.

  • 3-miesięczny dostęp do zamkniętej społeczności product managerów - kampusu Product Academy. Nawiążesz relacje z najlepszymi talentami (oraz mentorami) product managementu, mierzącymi się z podobnymi wyzwaniami.

Kup dostęp do kursu

📅 Sprzedaż jest otwarta do 27 maja 2025, do 21:00.
Dostęp do całego kursu otrzymasz od razu po zakupie.

987 zł netto

(+23% VAT, 1214 zł brutto)

  • 50+ lekcji online

  • 15+ Case Studies

  • indywidualne ćwiczenia

  • grupa do konsultacji z mentorami

  • certyfikat ukończenia

  • dostęp do kursu przez 12 miesięcy

  • dostęp do społeczności kampusu PA na 3 miesiące

Masz pytania?

  • Dlaczego Mixpanel? Co jeśli w w przyszłości chcę używać innego narzędzia niż Mixpanel? Mixpanel to jedno z dwóch najpopularniejszych narzędzi do analityki produktowej na świecie (obok Amplitude). Jest tańszy, prostszy w użyciu, a przy tym bardzo potężny. Wszystkie narzędzia do analityki produktowej działają podobnie - opierają się na eventach, kohortach, lejkach. Mixpanel wybraliśmy, bo świetnie nadaje się do nauki i ćwiczeń, ale zdobytą wiedzę możesz też przełożysz na inne narzędzia.

  • Czy Mixpanel jest darmowy? Tak, to zastosowań podczas kursu skorzystamy z darmowej wersji Mixpanela.

  • Jak wygląda praca w kursie? Ile czasu muszę mieć? Dostajesz dostęp do lekcji wideo, ćwiczeń i case studies. Przerabiasz je we własnym tempie - kiedy chcesz i jak chcesz. Całość to ok. 50 godzin materiałów. Skala zaangażowania zależy jednak tylko od Ciebie, część uczestników poświęca więcej czasu, a cześć wybiera dla siebie najciekawsze dla nich elementy.

  • Gdzie obywa się kursu? Jak działa społeczność? Kurs odbywa się w 100% online, w kampusie Product Academy stworzonym w platformie Circle.so. Dostęp masz przez przeglądarkę lub aplikację mobilną Circle. Ważnym elementem jest też moduł społecznościowy, w którym możesz dyskutować z innymi uczestnikami AAP oraz całego kampusu.

  • Czy dostanę certyfikat ukończenia? Tak, po zakończeniu kursu otrzymasz certyfikat – ale bardziej niż papier, cenimy to, że będziesz umieć coś konkretnego pokazać na rozmowie lub w pracy.

  • Jak długo mam dostęp do kursu? Dostęp otrzymujesz na 12 miesięcy - możesz wracać do materiałów i ćwiczeń przez cały rok.

  • Czy dostanę fakturę VAT? Tak. Wpisujesz dane firmowe podczas zakupu i otrzymasz fakurę VAT po opłaceniu zamówienia.

  • Jak kupić program dla kilku osób? W formularzu zamówienia możesz wskazać kilka osób lub napisz do nas na tomasz{małpka}tomaszewski.it

  • Czy program może sfinansować mi pracodawca? Czy mogę otrzymać fakutrę pro-forma? Tak. Jak najbardziej. Prześlij pracodawcy informacje o tym programie. Zamówienie, pro-formę możemy dograć mailowo - tomasz{małpka}tomaszewski.it

  • Czy dostępne są inne metody płatności? Wystawiamy też faktury proforma i płatność może pójść przelewem. Napisz do nas na tomasz{małpka}tomaszewski.it.

  • Co jeśli kurs mi się nie spodoba? Masz 14 dni gwarancji satysfakcji po zakupie. Jeśli uznasz, że to nie to - zwracamy pieniądze, bez dyskusji.

Inne pytania / wątpliwości? Napisz do nas tomasz{małpka}tomaszewski.it