kurs online z analityki produktowej

Akademia Analityki Produktowej

Naucz się wykorzystywać dane, narzędzia i analitykę produktową do podejmowania lepszych decyzji i tworzenia doskonałych produktów 📈

Akademia Analityki Produktowej to intensywny interaktywny kurs online analityki produktowej prowadzony przez doświadczonych praktyków.

Program nauczy Cię wykorzystywać w praktyce dane i analitykę produktową do podejmowania decyzji, ewaluacji zmian, planowania rozwoju produktów cyfrowych. Wdróż do swojej pracy najlepsze narzędzia, analityczne koncepcje i frameworki.

🛠️ Do nauki i praktycznych ćwiczeń podczas Akademii będziemy wykorzystywać najpopularniejsze narzędzie do analityki produktowej – Mixpanel.

Dlaczego warto dołączyć?

🎙 Intensywna nauka analityki produktowej prowadzona przez doświadczonych product managerów. Czekają na Ciebie lekcje online, case study z mentorami, ćwiczenia i produktowa społeczność.

🎥 Nauczysz się najważniejszych narzędzi, koncepcji i frameworków, które pozwolą Ci tworzyć znakomite produktu oraz rozwinąć swoją karierę. Zakres ułożony jest tak, by odwzorowywał realne wyzwania i problemy z którymi zmierzysz się w swojej produktowej pracy.

🎁 Poznasz realne zastosowania, doświadczenia i case study praktyków wykorzystujacych na codzień analitykę produktową (tylko realne narzędzia i zastosowania, a nie kolejne case study oparte na Spotify/Google).

📚 Wdrożysz poznaną wiedzę w swojej organizacji dzięki gotowym szablonom i przygotowanym action planom. Wszystkie materiały zostają z Tobą po zakończeniu Akademii – możesz do nich wrócić i wykorzysteć je w codziennej pracy.

👋 Nawiążesz relacje z najlepszymi talentami product managementu, mierzącymi się z podobnymi wyzwaniami.

Program jest idealny dla…

✔️ Analityków biznesowych/systemowych, Project Managerów, Programistów, UX Designerów i innych członków zespołów, którzy chcą rozwijać się w kierunku opomiarowania produktu i wyciągania wniosków na podstawie danych.

✔️ Początkujących Product Ownerów i Product Managerów, którzy dotychczas nie pracowali z narzędziami analitycznymi, chcących ugruntować swoją wiedzę w temacie stawiania hipotez produktowych i opracowywania mierzalnych celów dla zespołu.

✔️ Analityków danych bez doświadczenia w pracy blisko produktu, czy jako część zespołu produktowego. Szkolenie da Ci perspektywę jakich informacji poszukują produktowcy oraz jak możesz ułożyć z nimi współpracę, aby była efektywna.

✔️ Mających doświadczenie w produktach cyfrowych, ale chcących rozpocząć przygodę z analityką produktową.

Program NIE jest przeznaczony dla:

✖️ Doświadczonych analityków produktowych
✖️ Osób niezainteresowanych analityką produktach cyfrowych
✖️ Ludzi, którym nie zależy na sukcesie produktu, a tylko efektywnym i szybkim realizowaniu tego czego się od nich wymaga.

4 moduły tematyczne

Podczas Akademii czekają na Ciebie 4 wypełnione wiedzą moduły tematyczne:

1️⃣ Wprowadzenie do analityki produktowej

Moduł pomoże Ci zrozumieć fundamenty analityki produktowej, jej wykorzystania w cyklu pracy nad produktem oraz poznać podstawy narzędzia Mixpanel.

  • Po co jest analityka produktowa i dlaczego warto z niej korzystać – jak nie wpaść w pułapkę deklaracji?

  • Na jakich poziomach pracy produktowej wykorzystujemy analitykę produktową

  • Dobre wskaźniki: Lagging vs leading indicator

  • Podstawowe pojęcia i metryki produktowe – north star, lejki konwersji, najważniejsze metryki w różnych modelach biznesowych

  • Podstawy trackingu

  • Podstawy narzędzia Mixpanel

2️⃣ Plan analityczny – od celu po analizę wyników

W tym module nauczysz się tworzyć i wdrażać plan analityczny – przejście od celu biznesowego, przez definiowanie hipotez, następnie eventów do mierzenia, po analizę wyników w Mixpanelu. Będziesz wykorzystywać analitykę produktową do podejmowania lepszych decyzji produktowych.

  • Tworzenie planu analitycznego

  • Stawianie hipotez produktowych

  • Dobieramy eventów analitycznych do mierzenia

  • Tworzenie raportów analitycznych w Mixpanelu: Insight, Flow, Retention, Funnel

  • Wybór metryk do raportów

3️⃣ Koncepcje i frameworki analityczne w praktyce

W tym module poznasz i nauczysz się wykorzystywać w praktyce popularne koncepcje i frameworki z analityki produktowej.

  • Aha Moment – analiza ilościowa i jakościowa w zdefiniowania momentu AHA

  • Segmenty i kohorty

  • Framework TARS – analiza aktywacji, retencji i satysfakcji użytkowników

  • Poprawne odczytywanie danych, pułapki w wyciąganiu wniosków

4️⃣ Analityka w Twojej organizacji

W ostatnim module skupimy się na szerszym wykorzystaniu i wdrożeniu analityki produktowej w kontekście całej organizacji. Dowiesz się jak wprowadzać analitykę produktową w cykl pracy firmy, jak komunikować jej efekty i co robić, gdy sama analityka produktowa to za mało (łączenie analityki produktowej z innymi danymi w firmie).

  • Jak wprowadzić analitykę w pełen cykl pracy produktowej

  • Komunikowanie analityki w organizacji

  • Tworzenie współdzielonych dashboardów

  • Współpraca z analitykami danych

  • Analiza “surowych danych” – Excel/Google Sheets, podstawy SQL

Prowadzący Akademię

Olga Springer

Senior Product Manager w Atlassian

PM z dużym doświadczeniem startupowym i korporacyjnym – wprowadzała na rynek zarówno produkty B2C, jak i B2B Enterprise. Budowała produkty m.in. dla firmy AirHelp oraz SentiOne. Aktualnie rozwija globalny produktu – Jirę, jako Senior Product Manager w Atlassian.

Łukasz Podgajny

Head of Product w Scanye

Product Manager z dużym doświadczeniem w analityce danych, wprowadzał od postaw analitykę produktową w Scanye. Aktualnie Head of Product, odpowiedzialny za zbieranie danych i działanie na ich podstawie w celu poprawy retencji i sprzedaży produktu.

Tomek Tomaszewski

Head of Product w Product Academy

Ostatnie 5 lat jako Head of Product w SentiOne, wcześniej PM/PO w różnych organizacjach. Specjalizuje się w product discovery nowych produktów, evidance based product management i budowaniu zespołów produktowych. Aktualnie jako Head Produktu i przedsiębiorca tworzy szkołę produktową Product Academy.

Podczas Akademii pojawią się też mentorzy – doświadczeni praktycy analityki produktowej, którzy będą się dzielić swoimi doświadczeniami i case study podczas spotkań LIVE.

 🎉 Dodatkowo otrzymasz…

  • Certyfikat ukończenia programu: Certified Professional Product Analyst

  • 12-miesięczny dostęp do zamkniętej społeczności product managerów Product Academy – nawiążesz relacje z najlepszymi talentami (oraz mentorami) product managementu, mierzącymi się z podobnymi wyzwaniami

  • Gotowe szablony, od razu do wykorzystania w pracy

  • szystkie materiały zostają z Tobą po zakończeniu Akademii na min 12 miesięcy – możesz do nich wrócić i wykorzystać w codziennej pracy.

🙋‍♀️ Masz pytania?

  • W jakim języku jest prowadzony program? Kurs prowadzony jest w języku polskim.

  • Ile czasu mam przeznaczyć na realizację materiałów i ćwiczeń dodatkowych? Rekomendujemy minimum 5-8h w każdym tygodniu.

  • Czy dostanę fakturę? Tak. Podczas zakupu AAP wybierz opcję wystawienia faktury i podaj dane firmy.

  • Jak kupić program dla kilku osób? Możesz kupić osobno dostęp dla każdej z osób lub napisz do nas na tomasz{małpka}tomaszewski.it

  • Czy program może sfinansować mi pracodawca? Tak. Jak najbardziej. Prześlij pracodawcy informacje o tym programie.

  • Czy obsługujecie płatność kartą kredytową? Niestety aktualnie NIE obsługujemy płatności kartą. Przy zakupie masz dostępne następujące metody: szybki przelew, Blik lub tradycyjny przelew. Wystawiamy też faktury proforma / zamówienia. W przypadku wątpliwości napisz do nas na tomasz{małpka}tomaszewski.it.

  • Czy dostępne są inne metody płatności? Wystawiamy też faktury proforma i płatność może pójść przelewem. Napisz do nas na tomasz{małpka}tomaszewski.it.

Inne pytania / wątpliwości? Napisz do nas tomasz{małpka}tomaszewski.it

🌟 Kolejna edycja Akademii

Zapisy na kolejną edycję jeszcze nie wystartowały. Zapisz się na powiadomienia 🔔, by nie przegapić terminu. Cena od 987 zł netto.

🔔 Otrzymaj powiadomienie o starcie i sprzedaży kolejnej edycji Akademii

Zapisz się na listę, aby otrzymać powiadomienie o starcie nowej edycji szkolenia. Damy Ci też znać, gdy tylko otworzymy sprzedaż kursu.

Masz dzięki temu pierwszeństwo przy rezerwacji biletu 🚀 oraz otrzymasz specjalną ofertę przedsprzedażową 🎁.