Stan product managementu w Polsce - wyniki ankiety

Zobacz jak inni budują produktu - wyniki ankiety przeprowadzonej na 120+ product managerach

Ponad 120 osób wypełniło ankietę o stanie polskiego product managementu organizowaną przez podcast „Dodane do backlogu“ i newsletter „ProductCraft”. Nasza społeczność Product Academy miała w tym niemały udział - DZIĘKI!.

Chcieliśmy sprawdzić, jak wyglądają realia budowania produktów w Polsce 🇵🇱. 121 wypełnionych ankiet to sporo, nie ma chyba aktualnie lepszego przybliżenia naszej produktowej rzeczywistości.

Dzisiaj poszły w świat opracowane przeze mnie wyniki tej ankiety ⤵️

  • 🚀 Większość zespołów balansuje między podejściem produktowym a projektowym, ale tylko 1 na 5 działa w pełni produktowo.

  • ⏳ Iteracje? Standard to 2 tygodnie lub krócej.

  • 🕵️‍♂️ Discovery? Robimy sporadycznie – jedynie 20% zespołów prowadzi je regularnie co 1-2 tygodnie.

  • 📊 Priorytety? Decydują głównie stakeholderzy i leadership, a nie strategia produktowa.

  • 📉 Jak duży wpływ ma strategia? Tylko 1/3 zespołów uwzględnia ją w priorytetyzacji, a jej realny wpływ oceniamy na 2,95/5.

  • 🤝 Coaching liderów? U ponad połowy badanych zespołów praktycznie nie ma coachingu produktowego od managera lub zdarza się sporadycznie.

📈 Kilka mocnych wykresów

Kilka mocnych wykresów wyciągniętych z wyników ankiety:

1️⃣ Mamy produktową, czy projektową kulturę pracy?

2️⃣ Discovery? CZASEM robimy

3️⃣ Dużo zależności = jazda na hamulcu ręcznym

Trzeba to powiedzieć wprost - wyniki nie są optymistycznie. Z drugiej strony jasno pokazują, że kierunek i mindset, który obraliśmy w Product Academy i naszych programach szkoleniowych jest słuszny.

Właśnie trwa Product Discovery Academy 🔎 (dam Wam wkrótce znać jak wrażenia z pierwszej edycji), a już 2 półroczu czeka nas kolejna edycja Product Management Academy 🛠️. Na 2025 rok szykujemy też dla Was kilka nowości. Stay Tuned!

Reply

or to participate.